Centrum Sztuki Galerii EL

fot. Aleksandra Litorowicz

W końcu dochodzimy do siedziby Centrum Sztuki Galerii EL. Na jej dziedzińcu znajdziemy wiele form przestrzennych, wokół których możemy spokojnie spacerować albo przysiąść na ławach. Znajdziemy między innymi: wysoką na 3,5 metrów „maszynę tortur” Jerzego Krechowicza; rozerwany podniebny okrąg Edwarda Krasińskiego; replikę Kompozycji przestrzennej (4) Katarzyny Kobro; prawie że unoszące się w przestrzeni lekkie formy Magdaleny Więcek-Wnuk; „pogniecioną” formę Ewerdta Hilgemanna czy kompozycję przypominającą fragment kodu DNA autorstwa Janusza Kapusty.

Jerzy Krechowicz, fot. Aleksandra Litorowicz

Edward Krasiński, fot. Aleksandra Litorowicz

Katarzyna Kobro, replika Kompozycji przestrzennej (4), fot. Aleksandra Litorowicz

Magdalena Wiącek-Wnuk, fot. Aleksandra Litorowicz

Ewerdt Hilgemann, fot. Aleksandra Litorowicz

Janusz Kapusta, fot. Aleksandra Litorowicz

To był przedsmak tego, co kryje się w budynku, na dziedzińcu, w okolicy, jak i w całym Elblągu. Zwiedzajcie miasto dokładnie i szukajcie kolejnych form przestrzennych – spektakularnych i intymnych, odnowionych, o mocnych kolorach, jak i zapomnianych, zniszczonych, czekających na odkrycie.